Re: [escepticos] Ya que salió el tema de vecinos incívicos..

Felipe Martínez-Pastor felipe.egrupos en gmail.com
Jue Ago 5 00:41:17 WEST 2010

Perdón por enlazar la Wikipedia, pero para algo están las referencias que
trae abajo ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Hypersensitivity

Adjunto otro artículo, algo más reciente (Trends in Immunology Vol.30 No.3,
109-116). Dice:
Allergy is distinct from other hypersensitivity reactions that are mediated
by antibody classes other than IgE, that is, Type II and Type III reactions
and from the mainly cell-based Type IV immune reactions which are dominated
by Th1 cell activation and underlie most autoimmune diseases 1 A.B. Kay et
al., Allergy and Allergic Disease, Blackwell Science (2008).[1]. According
to the underlying T-cell response, IgE-mediated allergy can be regarded as a
classical Th2 disease, whereas most other hypersensitivity and autoimmune
diseases are dominated by the activation of Th1 cells, cytotoxic cells,
complement and the production of inflammatory cytokines such as IFN-γ, IL-12
and IL-17 [5], [6] and [7].
Si alguien lo quiere, se lo paso, que no me deja mandarlo adjunto.

Saludos.
Felipe