Re: [escepticos] Nivel del mar: ¿quién da más?

Heriberto G. Pozos hgpozos en gmail.com
Mie Dic 19 11:40:39 WET 2007

Hola

En enero del 2007 le hicieron una entrevista a Nils-Axel Mörner (supongo que
otro empleado de la exxon ya que cumple con el criterio de haber sido
miembro del IPCC y estar en contra de sus conclusiones) que me pareció
bastante didáctica.

"for example, those people in the
IPCC [Intergovernmental Panel on Climate
Change], choose Hong Kong, which has six
tide gauges, and they choose the record of
one, which gives 2.3 mm per year rise of sea
level. Every geologist knows that that is a
subsiding area. It's the compaction of sediment;
it is the only record which you shouldn't
use"

Para el que lo quiera leer (en ingles):
http://www.larouchepub.com/eiw/public/2007/2007_20-29/2007-25/pdf/33-37_725.pdf

Un saludo