[escepticos] Razones para no vacunarse contra la gripe A

Felipe Martínez-Pastor felipe.egrupos en gmail.com
Dom Nov 22 17:36:08 WET 2009

Efectivamente, pero la protección no desaparece, y parece que se
refuerza bastante con revacunación. Según la Wikipedia:
"Studies of smallpox cases in Europe in the 1950s and 1960s demonstrated
that the fatality rate among persons vaccinated less than 10 years
before exposure was 1.3%; it was 7% among those vaccinated 11 to 20
years prior, and 11% among those vaccinated 20 or more years prior to
infection. By contrast, 52% of unvaccinated persons died.[31]"
Felipe