Re: [escepticos] Psicología evolucionista?¡

Pedro J. Hdez phergont en gmail.com
Lun Ene 7 23:07:04 WET 2008

El 7/01/08, Carlos Dominguez <neuroglia.esceptica en gmail.com> escribió:

> (Carolus):
> Creo que no lo has leído en detalle, Pedro. Los enlaces son
> pertinentes, pero el texto es un un espanto.

Supongo. Pero es que no entré a valorar la calidad del texto. Valoré
la "magufidad". No es una teoría del todo, está relativamente bien
escrito y no nombra a Einstein ni Galileo en ningún momento ;-)

saludos

Pedro J.

> [...]
>
> "The goal of research in evolutionary psychology is to discover and
> understand the design of the human mind. Evolutionary psychology is an
> approach to psychology, in which knowledge and principles from
> evolutionary biology are put to use in research on the structure of
> the human mind. It is not an area of study, like vision, reasoning, or
> social behavior. It is a way of thinking about psychology that can be
> applied to any topic within it.
>
> In this view, the mind is a set of information-processing machines
> that were designed by natural selection to solve adaptive problems

Pedro J. Hdez
Ecos del futuro
ecos.blogalia.com